انتخاب برگه

اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه می ‌شود؟

وقتی نوبت به حذف موهای زائد با لیزر می‌رسد، صبر و ثبات بسیار مهم است. این فرآیند آنی نیست؛ بلکه برای اینکه درمان کاملاً مؤثر باشد و نتایج مطلوبی حاصل شود، باید چندین درمان انجام دهید و بین هر جلسه مدت زمان مناسبی صبر کنید. اما یک سوال رایج در این زمینه این است که چه مدت باید بین جلسات صبر کرد؟

برای اکثر افراد، بهتر است بین چهار تا هشت هفته بین هر درمان صبر کنند. ما در کلینیک زیبایی رویای آبی به طور میانگین شش درمان را برای رسیدن به نتایج مطلوب توصیه می‌کنیم و زمانی که برای مشاوره وارد می‌شوید، برنامه درمانی شخصی را با توجه به شرایط شما تعیین خواهیم کرد.

مانند تقریباً هر چیز دیگری در زندگی، اگر به برنامه شخصی و منحصر به فرد خود تا انتها پایبند باشید، بهترین نتیجه را از این درمان‌های مو خواهید گرفت. در واقع، اگر درمان‌ها را رد کنید یا بین جلسات بیش از حد منتظر بمانید، موزدایی مورد نظر خود را نخواهید دید. با ما همراه باشید تا به طور کامل اهمیت پایبندی به جلسات منظم لیزر را درک کنید.

اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه اتفاقی می افتد

اگر بین درمان‌های لیزر موهای زائد خیلی صبر کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

به‌طور خلاصه: هیچی. و مشکل همین‌جاست!

اگر فاصله بین درمان‌ها خیلی طولانی باشد، فولیکول‌های مو آنقدر آسیب نمی‌بینند که رشد مو را متوقف کند. شما شاهد یک نازک شدن اولیه خواهید بود، اما اما نتایج محو می‌شود، و زمان زیادی طول نمی‌کشد که به رشد طبیعی مو بازگردید.

از سوی دیگر، اگر تمام جلسات خود را تمام کنید و بین آن‌ها مدت زیادی صبر نکنید، می‌توانید انتظار کاهش طولانی مدت مو و حتی تغییر دائمی را داشته باشید. برای درک اهمیت پایبندی به برنامه، باید بدانید که لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند و موهای شما چگونه رشد می‌کنند.

نحوه کار لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

لیزرها با تاباندن نور قوی به ریشه موها، آن‌ها را از بین می‌برند. این نور گرمایی ایجاد می‌کند که فولیکول‌های مو (محل رشد مو) را تخریب کرده و مانع از رویش مجدد مو می‌شود. از آنجایی که لیزر به رنگدانه مو (ملانین) حساس است، به جای پوست، به موهای شما نفوذ می‌کند و در نتیجه هیچ آسیبی به اپیدرم یا درم تحتانی وارد نمی‌شود.

پس از هر جلسه، فولیکول‌ها آسیب بیشتری می‌بینند. به همین دلیل، موهایی که بعد از لیزر رشد می‌کنند، ضعیف‌تر و نازک‌تر هستند. به همین ترتیب با ادامه چرخه درمان، فولیکول‌ها آسیب بیشتری خواهند دید و رشد مو حتی بیشتر کاهش می‌یابد. این یکی از دلایل مهمی است که چرخه کامل درمان خود را ادامه دهید.

برخی از فولیکول‌ها هرگز قادر به رشد مجدد مو نخواهند بود و برخی دیگر تنها در چند ماه آینده بسیار نازک رشد می‌کنند. این رشد نازک به راحتی با یک جلسه شارژ یا ترمیم هدف قرار می‌گیرد. اما حتی اگر از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کنید، اما جلسات را منظم پیگیری نکنید، به نتیجه دلخواهد دست نمی‌یابید.

مو چگونه رشد می‌کند؟

موها در چرخه‌های مختلفی رشد می‌کنند؛ گاهی فعالانه رشد می‌کنند، گاهی در حالت استراحت قرار می‌گیرند و گاهی هم می‌ریزند. در چرخه رشد فعال، موهای شما رنگدانه ای را تولید می‌کند که به آن رنگ می‌دهد و این رنگدانه همان چیزی است که لیزر هدف قرار می‌دهد.

به همین دلیل، لیزر درمانی به خصوص با دستگاه‌هایی مانند مانند لیزر دکا، بر روی فولیکول‌هایی که در مرحله فعال هستند، مؤثرتر است. انرژی لیزر به فولیکول‌هایی که در حال ریزش یا خاموش هستند آسیب زیادی وارد نمی‌کند. همانطور که بین هر درمان چند هفته صبر می‌کنید، موهای بیشتری از حالت خوابیده یا ریزش شده و به مرحله رشد فعال می‌روند و به درمان بعدی شما اجازه می‌دهد به طور مؤثر آنها را هدف قرار دهد.

اما اگر بیش از حد صبر کنید، این موها ممکن است به مراحلی برگردند که نتوان آنها را به طور مؤثر هدف قرار داد و در نتیجه نتایج شما را به خطر می‌اندازد.

فاصله بین جلسات لیزر چند هفته باید باشد

فاصله زمانی بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر باید باشد؟

عوامل مختلفی در تعیین برنامه شما نقش دارند؛ از جمله سرعت کلی رشد مو، ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می‌گیرد و رنگ پوست و موی شما. در جدول زیر تقسیم‌بندی مناطق مختلفی که می‌توان درمان کرد و مدت زمانی که باید بین هر جلسه صبر کنید، آورده شده است:

ناحیه بدن تعداد جلسات تقریبی فاصله بین جلسات (هفته)
صورت و گردن 8-6 6-4
بیکینی 10-5 6-4
زیر بغل 8-6 6-4
پاها 6-3 6-4
پشت (مردان) 7-5 6-4

صورت و گردن 8-6 جلسه | 6-4 هفته فاصله بین جلسات

صورت و گردن یکی از رایج‌ترین مناطقی هستند که لیزر موهای زائد دریافت می‌کنند. هم مردان و هم زنان به دریافت درمان در این نواحی علاقه دارند زیرا موهای ناخواسته در این نواحی بدن بسیار قابل مشاهده است. اگر مدتی است که صورت خود را موم یا اصلاح می‌کنید، احتمالاً به فولیکول‌های مو در این ناحیه آسیب رسانده‌اید. این بدان معنی است که شما احتمالاً هنگام شروع فرآیند لیزر موهای زائد به جلسات کمتری نیاز خواهید داشت.

یکی دیگر از عوامل کلیدی که به تعداد جلسات و مدت زمانی که باید بین هر جلسه منتظر بمانید کمک می‌کند، این است که صورت و گردن مناطق هورمونی بدن هستند.

مناطق هورمونی بدن اغلب نیاز به درمان‌های بیشتری نسبت به مناطق غیر هورمونی بدن (مانند پاها) دارند. می‌توانید انتظار داشته باشید که ناحیه صورت خود را حدود شش تا هشت بار درمان کنید تا فولیکول‌های مو دیگر مو تولید نکنند. همچنین باید بین هر درمان حدود چهار تا شش هفته صبر کنید.

این روند طولانی نتایج طولانی مدت به شما خواهد داد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که ممکن است نیاز به دریافت درمان‌های پیگیری یک یا دو بار در سال داشته باشید تا مطمئن شوید فولیکول‌ها را کاملا از بین برده‌اید.

بیکینی 5-10 جلسه | 4-6 هفته فاصله بین جلسات

بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه بیکینی به دنبال لیزر موهای زائد هستند. این ناحیه از بدن تحت تأثیر هورمون است؛ این بدان معنی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب به جلسات بیشتری نسبت به سایر نواحی بدن نیاز خواهید داشت.

برای رسیدن به نتایج دلخواه خود، انتظار داشته باشید که حدود پنج تا ده جلسه لیزر درمانی انجام دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که برای این ناحیه از بدن باید بین جلسات لیزر درمانی خود حدود چهار تا شش هفته صبر کنید.

در بدترین حالت، فرآیند حذف موهای زائد در ناحیه بیکینی حدود یک سال طول خواهد کشید. خبر خوب این است که دیگر هرگز نگران ناراحتی و دردسری که در اثر اصلاح یا اپیلاسیون ایجاد می‌شود، نخواهید بود. برای اطمینان از اینکه فولیکول‌های مو دیگر در ناحیه تحت درمان موهای زائد تولید نمی‌کنند، به جلسات ترمیمی نیاز خواهید داشت.

زیر بغل 6-8 جلسه | 4-6 هفته فاصله بین جلسات

زیر بغل‌ نیز یکی دیگر از قسمت‌های هورمونی بدن است زیرا موی اسن ناحیه پس از بلوغ ایجاد می‌شود، بنابراین احتمالا حدود شش تا هشت درمان هر شش هفته نیاز خواهید داشت. این بازه‌های زمانی ممکن است برای شما دلهره‌آور به نظر برسند، اما نگران نباشید زیرا درمان‌ها فقط حدود ده دقیقه طول می‌کشد.

پاها 6-3 جلسه | 4-6 هفته فاصله بین جلسات

ما در نهایت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر نواحی هورمونی در بدن برای درمان وجود ندارد؛ این بدان معناست که بقیه مناطق ذکر شده به درمان‌های کمتری نیاز دارند. شما به طور بالقوه می‌توانید با سه جلسه درمان در هر پا، به نتایج دلخواه خود برسید.

کمر 5-7 جلسه | 4-6 هفته فاصله بین جلسات

مردان معمولاً به حدود پنج تا هفت جلسه برای از بین بردن موهای ناخواسته کمر نیاز دارند. زنانی که می‌خواهند لیزر موهای زائد پشت خود را دریافت کنند، غالبا به جلسات کمتری نیاز خواهند داشت. توجه به این نکته مهم است که تعداد جلسات مورد نیاز به میزان موهایی که در منطقه دارید بستگی دارد. در حالی که تعداد درمان‌ها ممکن است از بیماری به بیمار دیگر متفاوت باشد، هر بیمار باید توجه داشته باشد که بین هر درمان باید حدود چهار تا شش هفته صبر کند.

سخن پایانی

نتایج لیزر موهای زائد در نهایت به تراکم موهای شما، ناحیه‌ای که تحت درمان قرار گرفته‌، چرخه رشد مو و اینکه چقدر منظم و دقیق جلسات خود را دنبال می‌کنید بستگی دارد. زمان هر جلسه لیزر موهای زائد بسیار کوتاه است و دوره نقاهت ندارد. درمان یک ناحیه کوچک مانند لب بالا فقط حدود پنج دقیقه طول می‌کشد در حالی که درمان یک ناحیه بزرگ‌تر مانند پشت یا هر دو پا حدود یک ساعت طول می‌کشد. پس از اتمام کار، می‌توانید بلافاصله به روال عادی خود بازگردید.

در بهترین مرکز لیزر مو در تهران، یک برنامه درمانی شخصی برای اطمینان از اثربخشی این روش به شما ارائه می‌شود. اگر به آن پایبند باشید، به زودی برای همیشه از پوستی صاف و بدون مو لذت خواهید برد.

سوالات متداول

چرا به چندین جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارید؟

لیزر موهای زائد فولیکول‌های مو را در مرحله رشد آنها که به نام فاز آناژن نیز شناخته می‌شود، هدف قرار می‌دهد. با این حال، همه فولیکول‌های مو به طور همزمان در یک فاز نیستند. به همین دلیل است که چندین جلسه برای درمان مؤثر همه موهای یک ناحیه خاص مورد نیاز است. بنابراین اساساً شما هر بار چرخه‌های جدیدی از مو را از بین می‌برید.

اگر بعد از 2 جلسه لیزر موهای زائد را متوقف کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر تنها پس از دو جلسه درمان را متوقف کنید، احتمالاً تنها بخشی از فولیکول‌های مو تحت تأثیر قرار گرفته است. ممکن است ابتدا شاهد کاهش موقت تراکم مو یا تأخیر در فاز آناژن شوید؛ اما در اکثر موارد، فولیکول‌های مو به چرخه رشد طبیعی خود بازمی‌گردند. حتی موهایی که تحت درمان قرار گرفته‌اند نیز پتانسیل رشد مجدد را دارند؛ چرا که دو جلسه درمان همیشه برای آسیب کامل به فولیکول مو کافی نیست.

چرا باید در فواصل زمانی معین در جلسات لیزر خود شرکت کنید؟

خوب، اول از همه شما برای درمان هزینه کرده‌اید، بنابراین نباید هدر برود. و درمان نامنظم به طور بالقوه می‌تواند روند کلی را طولانی کند، به این معنی که ممکن است نتایجی را که از دوره خود انتظار دارید دریافت نکنید. اگر زمان زیادی بین درمان‌ها بگذرد، برخی از فولیکول‌ها ممکن است بهبود یافته و دوباره شروع به تولید مو کنند. بهترین راه برای اطمینان از نتایج مطلوب، پیروی از یک برنامه درمانی ثابت است که توسط پزشک توصیه شده باشد.

آیا بین جلسات لیزر موهای زائد 8 هفته زمان زیادی است؟

اساسا و همان‌طور که در این مقاله دیدیم، تعداد جلسات لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی مثل ناحیه بدن، چرخه رشد موی هر فرد و تعداد جلسات قبلی بستگی دارد. فاصله 8 هفته بین جلسات لیزر موهای زائد برای برخی افراد و نواحی بدن ممکن است مناسب باشد و به نتایج بهتری منجر شود. با این حال، بهتر است با متخصص لیزر خود مشورت کنید تا بهترین برنامه درمانی را بر اساس نوع پوست و موهای شما تعیین کند.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *